BettingX Bond
esports

Apple öppnar sitt första centrum för utvecklare i Europa

Under de senaste åren har vi fått se så kallade Apple Developer Centers i Cupertino, Shanghai, Singapore och Bengaluru.

På dessa platser kan utvecklare träffas för att utbyta idéer eller få hjälp av utbildad personal från Apple.

Nu står det klart att ett nytt centrum ska öppna i Europa om några månader, närmare bestämt i den tyska huvudstaden Berlin.

– Europa är hem för en extraordinär gemenskap av utvecklare som bygger appar som skapar kontakter, uppmuntrar kreativitet och driver innovation, säger Susan Prescott från Apple i ett pressmeddelande.

Utvecklarna ska få hjälp med sina appar oavsett om de är skapade för IOS, Ipad OS, Mac OS, TV OS, Vision OS eller Watch OS.

Originalquelle: www.idg.se →