Spaniens premierminister Pedro Sánchez gentager deres fravær fra Eurovision: "For konsistens, ansvar og menneskelighed"
Eurovision-finalen finder sted denne lørdag i Østrig uden deltagelse af nogle nøglelande i sangkonkurrencen: uden Spanien, Holland, Irland, Slovenien eller Island, der protesterer mod Israels deltagelse, som trods kontroverser gik videre til finalen i semifinalen tirsdag. Da Den Europæiske Radiounion (EBU) ikke gjorde noget for at straffe Israel for dets folkedrab på Palæstina, var Spanien, i modsætning til det stadig gældende forbud mod Rusland, et af de lande, der besluttede at opgive festivalen.
Fredag lagde Spaniens premierminister Pedro Sánchez en video op på sociale medier, hvor han mindede om deres holdning, da statstelevisionen hverken vil deltage eller sende konkurrencen, men i stedet skaber et andet musikprogram. "I år deltager vi ikke i Eurovision, men vi gør det med overbevisningen om at være på historiens rigtige side. For konsistens, ansvar og menneskelighed," sagde Sánchez og beskrev beslutningen truffet af RTVE Corporation som konsekvent og nødvendig for at stå op mod uretfærdighed, og mindede om, at de støttede beslutningen om at udelukke Rusland for fire år siden.
Sánchez argumenterede for, at festivalen netop blev skabt for at fremme fred, og at tavshed ikke er en mulighed i forhold til ulovlig krig og folkedrab. Han tilføjede, at mange fans i hele Europa også har besluttet at distancere sig fra festivalen.
Den spanske premierminister kommenterede også torsdag billederne af Lamine Yamal, der vifter med et palæstinensisk flag under Barça-ligaens fejringer, hvilket førte til, at Israels forsvarsminister fordømte billedet og hævdede, at Yamal "opildnede til had" og bad fodboldklubben om en oprejsning, som aldrig kom. "De, der anser det at vifte med en statsflag for at være "opildning til had", har enten mistet deres dømmekraft eller er blevet blindet af deres egen vanære. Lamine har kun udtrykt den solidaritet med Palæstina, som millioner af spaniere føler. Endnu en grund til at være stolt af ham," sagde statsministeren.
The Expendables sagaen skal utvides med en "kvinnedrevet utvidelse" kalt Expendabelles
The Expendables kommer snart tilbake, men ikke på den måten du kanskje forventer. Etter fire kapitler med Sylvester Stallone i førersetet og med Jason Statham i hovedrollen, som tok over som hovedrolleinnehaver i den kritikerroste Expend4bles, vil sagaen snart vokse videre med et prosjekt som ble utforsket flere år tidligere.
Etter premieren på den første filmen ble det forsøkt å lage et kvinneledet alternativ, men det endte med å bli skrinlagt da skaperne ikke helt klarte å forstå hvorfor det var nødvendig med et rent kvinnelig team i narrativ forstand - men nå har de tydeligvis funnet en løsning, ettersom prosjektet er tilbake i utvikling.
Ifølge The Hollywood Reporter er en film kjent som Expendabelles på vei og vil være en opprinnelseshistorie som er "satt på slutten av 1990-tallet under høyden av Y2K-era spenning og geopolitisk usikkerhet." Det sies å være et "reimagined project" basert på den opprinnelige ideen, og ifølge folkene bak filmen vil den by på en "stilisert, actiondrevet filmbegivenhet designet for å utvide franchisens mytologi, samtidig som den står stødig på egne ben."
Expendabelles vil bli produsert av Eclectic med støtte fra Lionsgate, og bortsett fra å navngi noen forskjellige produsenter og ledere, venter vi på å høre mer om rollebesetningen og hvem som skal styre prosjektet kreativt bak kameraet.
We're getting closer to a 100% ROG rig as Asus gets into the DRAM game for its 20th anniversary
It's the 20th anniversary of the Republic of Gamers (ROG) and although we've already been treated to a special edition copper-themed Crosshair motherboard, it looks like Asus has something extra lined up for PC Gamers: its own line of DRAM kits.
Well, strictly speaking, it's just the one kit so far, and even then, it might just be a one-off, as part of the ROG celebration. Videocardz reports that Asus dropped the deets on the DRAM at its ROG Day 2026 event in China, but for everyone else, there's a preview look at the DDR5 set via 林大餅Bing's YouTube account.
Apparently developed via a collaboration with Biwin, the 48 GB dual-channel kit is rated to 6,000 MT/s with CL26-36-36-76 timings. That CAS latency is very tight, and I dare say that a good number of AM5 motherboards won't like it very much. Naturally, you can expect it to be fine with Asus' high-end boards, AMD and Intel flavoured, as it comes with XMP profiles for both platforms.
In terms of looks, well, it's ROG-a-go-go, as you'd expect, but I have to say that I quite like the design: angular, but not garish, with a rather classy colour scheme.
As for the price, Videocardz says that it's listed as 5999 yuan, which directly converts to a fraction over $888. How much of that is down to the RAMpocalypse is anyone's guess, but a 48 GB set of Biwin DDR5-6000 CL28 is $540 at Amazon. Specialised DRAM kits are always pricier than the regular stuff, so once you account for that (plus a bit extra for the ROG tax), I reckon we'll be looking at around $850 retail.
The interesting thing about all of this is whether or not Asus has been planning on entering the desktop memory market en masse. If this DDR5 kit is the only thing it's going to release in this sector, then the specs and pricing make sense, but if it's part of a long-term strategy to announce being a competitor to Corsair, G.Skill, and many others, it couldn't have come at a worse time.
ROG enthusiasts won't really care, though, and will probably try to snap up a set as soon as they can. After all, the only part of a complete gaming PC setup that Asus currently don't offer is a CPU and a memory kit. Oh, and internal SSDs, though you can get external units.
But if it's happy to start producing its own branded DRAM, I wouldn't be surprised if a couple of M.2 drives suddenly appeared, perhaps even followed by an Arm-powered processor by the end of the decade. Anyone fancy a 100% ROG rig?
Football club owner accused of taking more than £28,000 from players’ parents
Claims being reviewed by police and FA
Jamie Austin runs girls’ club Red Star Lionesses
Parents have accused the owner of the girls’ football club Red Star Lionesses of taking more than £28,000 in payments for tournaments that did not happen, kits that did not arrive and sessions with Women’s Super League players that did not take place.
James (also known as Jamie or Jay) Austin, who has two fraud convictions, one of which resulted in a two-year jail term, faces allegations made by more than 70 parents involved with the grassroots club. The claims are being reviewed by Greater Manchester police and are part of an investigation by the Football Association, which has issued Austin with an interim suspension while that investigation continues.
Continue reading...Amundi German Masters 2026: Hole-in-One in Hamburg


Beim Amundi German Masters 2026 in Green Eagle ist das erste Hole-in-One durch die Australierin Kelsey Bennett gefallen. Hole-in-One in Green Eagle! Die Australierin Kelsey Bennett spielte in der zweiten Runde des Amundi German Masters das erste Ass des Turniers. Am zweiten Loch versenkte sie den Ball mit nur einem Schlag.
Ass beim Amundi German Masters
Das Ergebnis kam Bennett ganz gelegen, hatte sie doch am Loch zuvor ein Doppelbogey kassiert. Zwar folgte auch auf das Ass ein Schlagverlust, aber im Verlaufe ihrer letzten Löcher konnte sie noch einmal zu einer Birdieserie ansetzen. Sie beendete die Runde mit zwei Schlägen unter Par und auf Rang 29.
Gefeiert wurde das Ereignis mit einem Schoko-Crepe.
Aussie ACE
Kelsey Bennett’s stunning hole-in-one on the 2nd hole.#AmundiGermanMasters pic.twitter.com/6rxGNuiOyk
— Ladies European Tour (@LETgolf) May 15, 2026
Celebrating an ace with a chocolate crepe!!
#AmundiGermanMasters pic.twitter.com/vMzrGZq76Y
— Ladies European Tour (@LETgolf) May 15, 2026
The post Amundi German Masters 2026: Hole-in-One in Hamburg appeared first on Golf Post.


